Einde van de reis

4 juni 2014 - La Digue, Seychellen

Zeven uur 's morgens nog snel een laatste update. Ik heb nog 8 minuten internet, op dit eiland moest je eerst een kaart kopen voordat je online kan. Om 11.45 uur worden we opgehaald dus we kunnen alles op het gemak doen. Ik heb net een stukje geschreven in het gastenboek van onze accomodatie Le Surmer, een verblijf dat we zeker kunnen aanbevelen. We kunnen nu wel concluderen dat we een goede volgorde van eilandhoppen hebben gekozen, het werd steeds mooier, alleen hadden we op Praslin wel twee nachtjes korter kunnen blijven en hier twee nachtjes langer. Gisteren hebben we de andere kant tot het einde van de weg gefietst, maar daar hield het niet op, wel voor de fiets. Volgens de kaart en volgens onze gastvrouw waren de stranden aan deze kant van het eiland ook zeker de moeite waard, om 3 van deze stranden te bezoeken hebben we weer een behoorlijk survivalpad moeten afleggen, beklimmingen, afdalingen, door het struikgewas, over omgevallen palmboomstammen, ben dan ook behoorlijk stijf vandaag. Maar de moeite was het zeker, Grand Anse, Petit Anse en Anse de Coco. Twee stranden op dit eiland hebben we niet gedaan, die bekijken we wel op Google Earth als we thuis zijn. Ik ga zo koffie zetten en dan is ons pondspak DE precies op. Verder wordt het een lange dag, varen van La Digue naar Praslin, half uur, varen van Praslin naar Mahe, een uur, dan vervoer naar vliegveld, waar pas na zes uur onze vlucht vertrekt, als alles goed is zijn we morgenochtend rond deze tijd in Brussel. Thuis plaats ik dan nog een blogje en kan ik misschien nog wat toevoegen, want met de beperkte middelen hier valt dat niet altijd mee.

1. Ma:
    4 juni 2014
    Zo als ik lees en zie was deze reis zeker de moeite waard .
    Maar zal weer blij zijn als ik jullie morgen thuis kan begroeten.
    Liefs Ma xxx