Bezinning

28 mei 2014 - Praslin, Seychellen

Halverwege onze reis, nog twee nachtjes in onze bungalow op stelten en dan door hoppen naar het eiland La Digue. We hebben net weer een buitje gehad en Sven kijkt ff naar CNN, kommer en kwel uit heel de wereld komt voorbij, dat hebben we dus niet gemist. Vanmorgen op tijd naar Anse Lazio gereden om nog lekker aan een van de mooiste stranden van de wereld te liggen. De zee was weer heerlijk en het zonnetje ook. Als lunch een Creoolse viscurry gegeten, die gaan we thuis ook eens maken, zoals we gisteravond ook spaghetti hebben proberen maken zoals we thuis gewend zijn. Eerlijkheidshalve moeten we ook wel bekennen dat al deze tropische schoonheid op den duur ook gewoon wordt. Je raakt een beetje verzadigd. Het eiland is ook niet heel groot. De meeste bezienswaardigheden uit de Marco Polo gids hebben we wel gehad. Gisteren het regenwoud, Vallee de Mai bezocht, dat beroemd is vanwege de Coco de Mer palm. De noot die aan deze boom groeit heeft als kern een zaad dat volgens velen op het vrouwelijk geslachtsdeel lijkt! Het eerste anderhalf uur met een gids door het woud gelopen en daarna nog een uurtje met z'n tweetjes een survival pad afgelegd, weer heel wat vocht verloren. We hebben ook deze dagen een auto gehuurd, die luxe permitteren we ons dan weer wel, misschien dat we straks nog een toertje maken want voor het donker thuis zijn betekent hier om 18 uur!