Regen

23 mei 2014 - Mahé, Seychellen

Afgelopen nacht heeft het gegoten en tot onze schrik was het vanmorgen nog niet droog. We hadden het plan om eens Noordelijk te rijden en op de terugweg boodschappen te doen in Victoria. Na een zelfgemaakt ontbijtje met klakkers en een bakje Douwe Egberts koffie zijn we gewoon maar vertrokken. De gehele weg was het als of je door een tropisch regenwoud reed, en eigenlijk is dat gewoon ook zo. Als de kust naast ons weg viel maakte die plaats voor mangroves. We wisten dat de weg ergens zou op houden, toen deze dan ook te smal werd zijn we gekeerd, we wisten ook dat daar ergens een waterval moest zijn, maar waar. Toen we stopten bij een kerkje om van een strandje aan de overkant een foto te maken, sprak een Seychelse gast ons aan, wij vroegen naar de waterval, en hij bood ons aan te brengen. En kun je dat dan zomaar vertrouwen? Behendig hielp hij ons door het regenwoud, we stapten over keien een beekje over en glibberden over paadjes omdat het de afgelopen nacht zo geregend had. Opeens haalde hij zijn mes tevoorschijn, hij sneed een stukje bast van de kaneelboom, we hebben het mee en door te drogen wordt het een rolletje zoals wij dat kennen. Kijk daar genieten wij nu van, weer wat geleerd. Later heeft hij voor ons een close up gemaakt van spiderman. En toen, de waterval, foto's laten slechts een deeltje zien van de magie.

En ook hier komt na regen, zonneschijn! Omdat Sven met de Honda toch overal naar toe durft te rijden zakken we in de achtermiddag nog even af naar ons Pareltje Anse Soleil. De zee is hier wel wat onstuimig in de branding, maar achter de branding rustig, en de watertemperatuur, badwater. Op het strand liggen we alleen, in de zee zijn we alleen, op het terras van de strandhut zitten drie mensen. Lig je op je handdoek en kijk je omhoog, palmen. Sta je op het strand en kijk je rond, paradijs. Kleine fotoshoot gemaakt van onze favoriete plek.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade